У міру того, як ваша дитина росте, її стиль гри та смаки різко змінюються. З перших кроків до першого дня в дошкільній установі важливо, щоб зміни, які дитина зазнає в собі та у своєму оточенні, підкріплювалися грою. Ось рекомендації про те, чого слід очікувати на кожному етапі розвитку, та пропозиції про відповідні заняття, які можуть сподобатися вашій дитині.

 

​​

 

Немовлята

  • Використовують тіло як основний спосіб досліджувати світ.

  • Навчаються брати участь і контролювати прості взаємодії з батьками.

  • Вчаться розпізнавати, досліджувати та контролювати об'єкти, образи, звуки, текстури та смаки.

  • Досліджують, освоюють та вчаться використовувати свої частини тіла.

  • Дізнаються, як отримати бажану реакцію від людей та об'єктів.

 

Приклади відповідних іграшок для немовлят: мобілі, брязкальця, іграшки з коліщатками, іграшки, що складаються і розкладаються, дзеркала, що не б'ються, м'які іграшки і ляльки, які можна прати, книги з тканини і щільного картону. Намагайтеся уникати електронних іграшок.

 

Малюки

  • Насолоджуються фізичною активністю, пов'язаною з їх новою мобільністю у навколишньому середовищі.

  • Досліджують відносини між об'єктами та способи управління ними.

  • Розширюють їхнє розуміння сталості об'єктів — наприклад, гра у хованки.

  • Починають бачити себе частиною спільноти та розвивають навички участі, особливо мовні.

  • Працюють над використанням символів та вдавань у грі.

 

Приклади відповідних іграшок для дітей: іграшки «тягни-штовхай»; блоки; асортимент м'ячів; книжки з картинками; контейнери, совки, сита та інші предмети для ігор з піском та водою; іграшки та реквізит для драматичних ігор, такі як шарфи, шапки, іграшковий телефон, м'які іграшки та звичайні дитячі ляльки; великі пазли; невелика конструкція для лазіння.

 

Дошкільнята

  • Розвивають дружні стосунки та навички гри з іншими дітьми.

  • Навчаються використовувати символи більш складними способами та у двомірній формі.

  • Розширюють їхню здатність пов'язувати слова та дії.

  • Досліджують відносини між об'єктами і те, як частини та цілі поєднуються один з одним (наприклад, при створенні конструкцій).

  • Експериментують з тим, як досягти бажаного з об'єктами та людьми.

  • Розвивають все складніші навички великої та дрібної моторики.

  • Навчаються планувати заздалегідь.

 

Приклади відповідних іграшок для дошкільнят: конструктори з деталями, що зчіплюються; нові драматичні ігрові предмети – реквізит для відтворення реального життя (заправна станція, пошта, магазин) та ляльки; художні матеріали, такі як маркери, фарби, ножиці, клей та набір чистого паперу різних кольорів та текстур; прості музичні інструменти та генератори шуму; іграшки на колесах (обладнання для катання, таке як велосипеди та візки); матеріали для ігор на свіжому повітрі (м'ячі, кажани, пускачі бульбашок та рідке мило, а також гігантські шматочки крейди); та натуральні матеріали для вулиці (камені, палиці та листя).

 

 

Діти шкільного віку (до восьми років)

  • Навчаються груповим навичкам, включаючи співпрацю та вирішення конфліктів.

  • Дотримуються правил, розроблених іншими (наприклад, у настільних іграх та спортивних змаганнях), а також створюють власні правила, щоб слідувати їм з однолітками.

  • Використовують нові навички для організації об'єктів, ідей та навичок логічним та взаємопов'язаним чином (як у колекціях та фокусах).

  • Вмикається зростаюча здатність символізувати, використовуючи літери та цифри. Залучайте їх у повсякденні заняття та ігри.

  • Розвивайте особливі інтереси, навички та хобі.

 

Приклади відповідних іграшок для шкільного віку: будівельні інструменти; настільні та інші ігри, що включають правила та стратегію (шашки); наукове обладнання (магніти та збільшувальне скло); матеріали для ліплення та рукоділля (самозатвердювальна глина, набори для плетіння та мініатюрні моделі для складання); секретні коди та фокуси; предмети для «колекцій» (марки, монети, черепашки та спортивні картки); матеріали для створення маленьких світів на зразок лялькових будиночків та замків; інструменти для драматичних постановок та розповідання історій (чисті книги, матеріали для виготовлення реквізиту, ящик для костюмів).